گلزنان برتر ليگ قهرمانان آسيا

 

 

راسخون : به گزارش راسخون به نقل از پايگاه اي اف سي، رده بندي گلزنان اين رقابتها در پايان ديدارهاي ديروز از هفته پنجم دور گروهي به شرح زير است:

 
4 گل: ايمن زايد از پرسپوليس ايران ، امارا ديان از النصر امارات ، برونو سزار کوريا از سپاهان اصفهان ، يوسف العربي از الهلال عربستان ، داريو کونکا از گوانگجو اوورگراند چين و لي دونگ گوک از جيونبوک هيونداي کره جنوبي 
 
3 گل : علي کريمي از پرسپوليس ايران ، کليو و ماريکوي از گوانگجو اوور گراند چين ، اورتون سانتوس از سيونگنام ايلهوواچونما کره جنوبي ، ريکاردو اوليويرا از الجزيره امارات ، نايف هزازي از الاتحاد عربستان ، يوسف العربي از الهلال عربستان ، ويکتور سيموئش از الاهلي عربستان ، کمال الدين مورزويف از بنيادکار ازبکستان
 
لازم به ذکر است در جام کنفدراسيون آسيا نيز سباستين تيگالي مهاجم الاتحاد عربستان با 8 گل در صدر قرار دارد و رجا رافع گلزن تيم پليس سوريه و محمود شلبايه از تيم الوحدات اردن با 6 گل در جاي دوم هستند.

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط mehdi

 عکسی قدیمی از محمد دادکان و علی پروین

 

 

راسخون :  این عکس برای زمانی است که دادکان و پروین در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کردند.


در عکس زیر به ترتیب از راست به چپ، محمد دادکان، علی پروین و رحیم زعفری (دروازبان زنجانی تیم های شاهین و شهباز) را می‌بینید. این عکس در دهکده المپیک ثبت شده است.

 

منبع: خبرآنلاین


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط mehdi

 در دیدار با نماینده بارسا

پیراهن شماره 10 بارسلونا به نام کفاشیان

 

 

راسخون : نماینده مدارس فوتبال بارسلونا در ایران در نشست با علی کفاشیان پیراهن شماره 10 این باشگاه را به رئیس فدراسیون فوتبال اهدا کرد که در این جلسه خبر مذاکره یکی از شبکه‌های اسپانیا که برای پخش تلویزیونی رقابتهای فوتبال ایران کطرح شد.


نشست مشترک علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و مجید نیرومند نماینده مدارس فوتبال بارسلونا در ایران صبح امروز با حضور عباس ترابیان و حسینی روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در ابتدای این نشست ترابیان با خوشامدگویی به میهمانان اعلام کرد دعوتنامه‌ای از باشگاه بارسلونا به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ارسال شده است که در آن حاوی نکات مهمی است.

وی اضافه کرد: همچنین یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسپانیا که در زمینه اسپانسرینگ فعال است، برای پخش تلویزیونی رقابتهای فوتبال ایران قصد مذاکره دارد.



در ادامه جلسه مجید نیرومند درباره نامه ارسالی باشگاه بارسلونا گفت: ساندرو راسل رئیس باشگاه بارسلونا در نامه‌‍ای به شما، انتخاب دوباره رئیس فدراسیون فوتبال ایران را تبریک گفته و معتقد است این انتخاب نوعی جهش در فوتبال ایران است زیرا ثبات مدیریت در فوتبال ایران اتفاق افتاده که می‌تواند باعث پیشرفت فوتبال شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال اسپانیا 12 سال است که رئیس فدراسیون فوتبالش تغییر نکرده و به همراه شما عضو کمیته فوتسال فیفاست.

نماینده مدارس فوتبال بارسلونا در ایران ادامه داد: در این نامه که از سوی رئیس باشگاه بارسلونا ارسال شده در خصوص نزدیکی روابط و همکاری‌های دوجانبه به نکات مهمی اشاره شده  که البته ازعلی کفاشیان دعوت شده است تا به باشگاه بارسلونا بیاید و از نزدیک از این باشگاه بازدید کند و مذاکرات رو در رویی را با رئیس باشگاه بارسلونا داشته باشد.

در پایان این نشست پیراهن باشگاه بارسلونا با نام کفاشیان از سوی ساندرو راسل رئیس باشگاه بارسلونا به رئیس فدراسیون فوتبال ایران اهدا شد.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط mehdi

 

جزئیات رشوه میلیونی به کاپیتان تیم لیگ برتری/ پیامک‌هایی که لو رفت!

 

 
  راسخون : برخی افراد ناشناس با ارسال پیامک‌هایی به کاپیتان یکی از تیم‌های بالانشین جدول رقابتهای لیگ برتر به وی پیشنهاد دادند در ازای دریافت مبالغی زمینه شکست تیمش در دیدارهای باقیمانده لیگ برتر را فراهم کند اما نقشه آنها با هوشیاری بازیکن ناکام ماند.


روز جمعه بود که سهراب بختیاری زاده اعلام کرد یک شماره تلفن همراه ناشناس در پیامکی از او خواسته است تا در شش هفته باقی مانده لیگ، در ازای دریافت 10 میلیون تومان برای هر مسابقه شکست تیمش را رقم بزند. مدافع با تجربه صبا گفت که در این پیامک پیشنهاد شده بود مبلغ 5 میلیون تومان قبل از هر مسابقه به حساب او ریخته می شود و 5 میلیون دیگر بعد از بازی و در صورتی که کاری برای شکست صبا کرده باشد در حسابش قرار خواهد گرفت. این در حالی است که بختیاری زاده به گفته خودش این مسئله را به سرعت با عبدالله ویسی سرمربی تیم در میان می گذارد و ویسی هم بلافاصله آنرا با مدیرعامل باشگاه مطرح می کند.

مجتبی رمضان بیگی مدیرعامل باشگاه صبای قم در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص تصریح کرد: خوشبختانه سهراب بختیاری زاده آنقدر آدم باهوش و سالم هست که وقتی چنین مشکلی پیش آمد خودش آنرا با ما مطرح کرد. من از اینکه خود بختیاری زاده چنین کاری کرده است خوشحال شدم، اما از یک طرف هم به خاطر جلوگیری از به هم خوردن تمرکز تیم قصد نداشتم این مسئله پیگیری شود.

وی افزود: شرایط جدول یک مقدار فضا را آلوده کرده است. ممکن است واسطه هایی وجود داشته باشند که به خاطر باقی ماندن یک تیم در لیگ برتر به خاطر یک امتیاز چنین کاری کرده اند. شاید هم هدف این بوده که تمرکز تیم ما را که سالم و به دور از حاشیه کار می کند به هم بریزند.

مدیرعامل باشگاه صبا در پاسخ به این سئوال که " آیا چنین کاری از طرف تیم های رقیب صبا در جدول رخ داده است؟" یادآور شد: من چنین اعتقادی ندارم که تیم هایی مثل نفت تهران یا ذوب آهن چنین کاری کرده باشند. این تیم ها برای همه شناخته شده اند و سالم کار می کنند. شاید این موضوع به مباحث دلالیسم که حتی در میانه های فصل به آن پرداخته شد بر می گردد.

رمضان بیگی در ادامه با تاکید بر اینکه " این مسئله برای ما پیش پا افتاده بوده است، گفت: همانطور که گفتم ما به این مسائل توجهی نداریم. ما الان بازی های حساسی در پیش داریم و تمرکزمان معطوف به آنهاست. ما کار خودمان را می کنیم و البته وکیل حقوقی باشگاه هم پیگیر این مسئله خواهد بود.

وی درباره احتمال تکرار چنین مسئله ای برای بازیکنان جوان‌تر صبا تصریح کرد: وقتی در یک تیم بازیکنان بزرگی مثل رضا عنایتی، سهراب بختیاری زاده، مرتضی کاشی و حمید فرزانه بازی می کنند نباید از این بابت نگرانی داشته باشید. خود این بچه ها آنقدر بزرگ هستند که هضم چنین مسائلی برایشان راحت باشد و به سادگی از کنار آن عبور کنند.

رمضان بیگی در پایان گفت: قرار است در مراسمی در حضور کلیه بازیکنان و اعضای کادر فنی از تصمیم سهراب بختیاری زاده تقدیر کنیم. اگر سهراب تا این سن و سال فوتبال بازی می کند در کنار توانایی های فنی، به خاطر صداقت و پاکی اش بوده است.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:رشوه,پیامک,,
ارسال توسط mehdi

بازی های لیگ برتر ایران در ماه آوریل2012 

به انگلیسی

 

 Fixtures

 
06/04/12
 
Teraktor-Sazi
Fajr-Sepasi
-
 
06/04/12
 
Rah-Ahan
Mes
-
 
06/04/12
 
Foolad
Saipa
-
 
07/04/12
 
Shahin
Naft Tehran
-
 
07/04/12
 
Saba Battery
Sanat Naft
-
 
07/04/12
 
Malavan
Sepahan
-
 
08/04/12
 
Mes Sarcheshmeh
Esteghlal
-
 
08/04/12
 
Perspolis
Damash
-
 
08/04/12
 
Zob-Ahan
Shahrdari Tabriz
-
 
12/04/12
 
Sepahan
Perspolis
-
 
13/04/12
 
Esteghlal
Saba Battery
-
 
13/04/12
 
Naft Tehran
Shahrdari Tabriz
Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر




تاریخ: جمعه 18 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط mehdi

 برای دیدن عکس بزرگ و کامل روی آن کلیک کنید.

برای دیدن بیش از 100 عکس و پوستر از استقلال به ادامه مطلب بروید.

  • Iran's Esteghlal players pose before an AFC Champions League group B football match against Uzbekist
  • Fans of Iran's Esteghlal celebrate after their team scored a goal against Uzbekistan's Pakhtakor dur
  • Esteghlal fans cheer for their team
  • Fans of Iran's Esteghlal cheer for their team
  • Fans of Iran's Esteghlal cheer for their team
  • Fans of Iran's Esteghlal watch their team
  • Iran's Esteghlal footballer Farhad Majidi (R) celebrates with teammate Hadi Shakouri after scoring
  • Esteghlal players celebrate
  • Iran's Esteghlal players

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 18 فروردين 1391برچسب:پرسپولیس,استقلال,قرمز,آبی,عکس,پوستر,,
ارسال توسط mehdi

 

اریخچه مختصر پیدایش ورزش فوتبال ( قسمت دوم )

 

 

 

سازمان های ملی فوتبال در كشورها

در قاره آفریقا، اولین سازمان ملی فوتبال در كشور آفریقای جنوبی تاسیس شد. ولی مصر جزو اولین كشورهایی بود كه مسابقه بین المللی برگزار كرد. در تاریخ 1924، سه سال پس از تشكیل سازمان ملی فوتبال، مصر در بازیهای المپیك پاریس توانست مجارستان را شكست دهد.

مسابقات بین المللی فوتبال اروپا كه فقط میان انگلستان و اسكاتلند و از سال 1872 انجام می شد، در اولین سال قرن بیستم مورد استقبال سایر كشورهای اروپایی قرار گرفت . با این وجود فدراسیون بین المللی فوتبال( فیفا) در سال 1904 توسط گروهی از سرشناسان فوتبال در پاریش تشكیل و به ثبت رسید.

20 روز قبل از تشكل رسمی فیفا فرانسه اولین مسابقه بین المللی خود را انجام داد. در این دیدارها هفت كشور تیم ملی خود را به بازی ها فرستادند در حالی كه دارای سازمان ملی نبودند و كشورهای اسپانیا و دانمارك از فرستادن تیم ملی خودداری كردند. فیفا رفته رفته رشد كرد تا آنكه در سال 1938 دارای 51 عضو ملی شد و در سال 1950 این تعداد به 73 عضو و در سال 1982 تعداد آن به 146 كشور رسید.

 

 

 

سازمان كلی فلسفه ورزشی

هر كشور بر اساس طبیعت، آب و هوا، محیط جغرافیایی و فطرت مردم آن سرزمین دارای فلسفه خاص ورزشی خود می باشد. چون نداشتن فلسفه ورزشی در هر كشور نمی تواند پایه و اساس درستی برای ورزشی آن كشور باشد.

مثلاً در اروپا فلسفه ورزشی مردم شباهت زیادی به فلسفه ورزشی رم و یونان باستان دارد. و یا كشور خودمان ایران سوابق طولانی تری نسبت به رم و یونان در ورزش دارد. بطوری كه طبق مستندات تاریخی دو هزار و پانصد سال سابقه فلسفی در ورزش دارد، تا آنجا كه ضرب المثل پر مغز و بیاد ماندنی گواهی می دهد: عقل سالم در بدن سالم است، فلسفهورزشی ایرانیان بوده است.

در نوشته های " شیلر"  و " گوته"  نویسندگان بزرگ آلمان ، سه جمله ذیل را می توان در فلسفه ورزشی بسیار موثر دانست:

1- هر انسانی دوست دارد بازی كند وبازی كردن جزئی از زندگی انسان می باشد.

به عنوان مثال: كودك دوست دارد با انگشت دست خود بازی كند. شما حتی در سن كهولت علاقه مند به ورزش هستید حتی اگر از نوع سبك آن را انتخاب كنید. بنابراین بازی كردن ( ورزش) جزئی از رشد انسان است و اگر انسان ورزش نكند رشد سالم و صحیح نخواهد داشت.

2- هر كس مطابق با شعور و ذهن خود بازی خاصی را انتخاب می كند. مثلاً، بعضی ها بازی گروهی توام با خشونت را دوست دارند. پس به فوتبال، یا بسكتبال، یا هندبال، ویا راگبی روی می آورند. و بعضی ها برخورد بدنی را دوست ندارند پس به ورزش هایی چون والیبال، تنیس و یا بدمینتون و... می پردازند. و عده ای به ورزش های انفرادی مانند: دو میدانی، ژیمناستیك، شنا و وزنه برداری علاقه دارند.

3- هر كس شخصیت خود را در جریان بازی نشان می دهد. بهمین دلیل، مربیان می بایست علاوه بر شناخت روان شناسی، رفتار بازیكنان را مورد دقت و مطالعه قرار داده تا انعكاسی از شخصیت فردی بازیكن را در زندگی بدست آوردند.

مثلاً بعضی از بازیكنان در زمین تمرین و مسابقه مرتب حرف می زنند. اینگونه افراد دركلاس درس هم بی دلیل صحبت خواهند كرد. یا در بازی و مسابقه با داور، در اداره با رئیس و سرپرست نیز حالت پرخاش و اعتراض گونه دارند. بنابراین مربیان در اثر شناخت مرا حل علمی و تجربی انسانها در ورزش، می توانند اثرات بسیاری موثری در رشد زندگی آینده جوانان

و نوجوانان ترسیم نمایند.

 

 

 

2- سیاست های شناخته شده ورزشی در جهان

اصولاً انتخاب و سیاست ورزشی، جزئی از وظیفه هر حكومت است. سیستم حكومت ها نیزمتفاوت است و هر كدام حالت خاص سیاست خود را دنبال می كنند.

برای مثال به چند نمونه از سیاست های ورزشی كه توسط حكومت ها اعمال می شود اشاره می كنیم:

1- حكومتی سیاست ورزشی خود را بر مبنای تعلیم و تربیت قرار می دهد. معنی این سیاست آن است كه هر حركت و فعالیتی در مدارس مورد توجه قرار گیرد. زیرا حكومت تشخیص داده تربیت بدنی جزئی از تربیت كلی سیاست آنهاست. بنابراین ورزش زیر نظر آموزش و پرورش قرار دارد.

2- حكومت دیگر ورزش را زیر نظر وزارت بهداری و بهزیستی اداره می كند. زیرا ورزش و تربیت بدنی را در جهت رعایت اصول بهداشت و سلامت جامعه پایه گذاری می كند.

3- حكومت سوم هدف از ورزش را نزدیكی طبقات، از غنی گرفته تا فقیر و از سیاه گرفته تا سفید، می داند و بطور كلی تشكیل جامعه بكپارچه مورد نظر است. مثلاً آنها به بازی هایی فكر می كنند كه بتوانند اجتماعات ورزشی را بوجود آورند، چنین سیاست ورزشی زیر نظر وزارت كشور اداره می شود.

4- نوع دیگر حكومت، سیاست ورزشی را درجهت فراهم كردن پرستیژ بمعنی اعتبارف آبرو، و حیثیت حكومتی خود می داند. این نوع حكومت می خواهد نشان دهد دارای حكومتی بهتر از سایر حكومت ها بوده  از نظر سلامت جامعه، دارای وضع بهتری می باشد. در واقع بسیاری از حكومت ها به دنبال همین سیاست هستند. حكومت های پیرو این نظریه نیاز به سازمانی دارند كه درحد آرزوهایشان گسترده باشد. البته انواع دیگری از سیاستهای ورزشی نیز ممكن است وجود داشته باشد كه بر حسب نیاز جامعه ، قابل مطالعه متخصصین است.

 

 

تبیان

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط mehdi

 

تاریخچه مختصر پیدایش ورزش فوتبال

 

( قسمت اول )

 

 

 

1- تاریخچه مختصر پیدایش فوتبال

هر چه زمان می گذرد، و هر چه بر عمر فوتبال افزوده می شود، اقبال عمومی مردم جهان، نسبت به این ورزش مردانه، پر تلاش و جادویی فزونی می یابد. در این میان، سهم جوانان و نوجوانان در گرایش بسوی این ورزش، چه از نظر داخل شدن در متن آن، و چه لذت بردن از تلاش گروهی از بازیكنان در زمین، در جمع تماشاگر، از ورزشهای دیگر بیشتر بوده و بهمین دلیل است كه در كشور های مختلف جهان، مولفین و مفسرین بسیاری در مورد این ورزش كتب، مقالات، سالنامه ها، قوانین و تشریح شیوه های گوناگون را به طرق مختلف منتشر كرده و هر چه از عمر فوتبال می گذرد، تجزیه و تحلیل های بیشتری درباره پیدایش و رواج این ورزش صورت می گیرد.

فوتبال سرگذشت جالبی دارد، چرا كه تعداد بسیاری از تاریخ نویسان و مؤلفین ( بخصوص غربی ها) سعی كرده اند تا ثابت كنند فوبتال چه به طریق ابتدایی و اولیه، چه از نظر داشتن فوتبال دارای قوانین و رعایت اصول بازی، از كشور آنها آغاز شده و سپس به كشورهای دیگر رخنه كرده و رواج یافته است.

از آن جمله اند كشورهای فرانسه و ایتالیا كه خود را " پدر فوتبال" دانسته و مقابل ایندو، كشور انگلستان است كه به جهت تدوین قوانین و ثبت بازیها در قرن هجدهم، خود را والاتر و برتر از دیگران می داند.

بطور كلی نام اولیه بازی فوتبال" سوله" و یا" جیكودل كالسیو" بوده است. اما فوتبالی كه بطور كاملاً صحیح با قوانین مدون آغاز گردید، از انگلستان سرچشمه گرفته است. اگر تاریخ ثبت سازمان فوتبال انگلستان را مطالعه كنیم سال 1863 را نشان می دهد. همچنین بعد از 25 سال یعنی در تاریخ 1888 فوتبال حرفه ای انگلستان فعالیت خود را آغاز كرد. این سوابق نشان دهنده وجود فوتبال مدرن در انگلستان قبل از سایر كشورهای اروپایی بحساب می آید.جالب است بدانیم بنا بنوشته " ب.ژیله" مولف" تاریخ ورزش جهان" پیدایش ورزش موازی با تاریخ تمدن بشر می باشد. بهمین دلیل جای تعجب نخواهد بود اگر گفته شود بازیهای اولیه در خاور دور بوجود آمده و بر اثر چنگهای بزرگ مانند جنگهای اسكندرمقدونی، این ورزش از خاور دور به خاور میانه منتقل شده وسپس جنگ ژولیوس سزار تمدن " گالو رومن" را به سرزمین " گل"( فرانسه فعلی) برده و با تشكیل بازیهای ورزشی كه تجربه آن منجر به ریشه فوتبال فعلی گردید، نام بازی به " هارپاستوم" و بعدها به " سوله" یا " چوله" تغییر یافته و در سرزمین های مختلف باتلفظ های گوناگون بیان گردیده است.

 

مراحل تكامل بازیهای فوتبال

الف- خاور دور

برای آنكه شمایی از پیدایش و تكامل ورزش فوتبال داشته باشیم، تاریخ بسیاری را باید ورق زد. مستندترین نوشته در این زمینه از " كنفسیون" حكیم و فیلسوف معروف چین بوده است. در كتابی كه از این معلم اخلاق باقی مانده از ورزش مخصوصی بنام" كونگ فوو" كه در آن از سر و پا استفاده می شده نام برده شده است. از سوی دیگر در چین و در دوران امپراتوری " چانگ تی" ( 32 قبل از میلاد) یك نوع بخصوص فوتبال بازی می شد كه بنام " تسو چو" معروف بود و بوسیله توپ چرمی ، وبا پا انجام می شده است. این بازی بقدری جالب و دوست داشتنی بوده است كه شعرا و تاریخ نویسان آن عصر، نام فوتبالیست های بزرگ را در اشعار و حماسه های خود آورده و از آنان به عنوان قهرمانان ملی یاد كرده اند. در كشور ژاپن، و در همان عصر ورزش دیگری شبیه فوتبال برگزار می شده كه بسیار مقدس و مورد احترام مردم بوده است.

ب- روم : بازی هارپاستوم

همانطور كه ذكر شد تمدن خاور دور توسط لشكر كشی اسكندر مقدونی به خاور میانه آورده شد، و بازیهای آنها بهمان رویه ادامه داشت. بای دیگری بنام " هارپاستوم" در روم بازی می شد، كه پیدایش آن در قرون وسطی در ایتالیا بوده و درست مانند " جیكودل كالسیو" كه بنام" سوله" یا " چوله" در فرانسه معروف بود، بازی می شده است.

در بازی هارپاستوم ابعاد زمین در مقایسه با بازی سوله كوچك تر بود ولی هدف هر بازی بردن توپ بانتهای خط طولی زمین قرار داشته است.

در ایتالیا از بازی هارپاستوم بازی دیگری بوجود آمد كه بنام " جیكودل كالسیو" معروف شد و مورد توجه قرار گرفت تا جایی كه در این بازی اشخاص سرشناس( اعیان و اشراف و حتی روحانیون كلیسا) نیز شركت می كردند كه ازجمله آنها می توان از " پاپ كلمنت" هفتم، " لئون" دهم و" اوربین" هفتم نام برد كه در زمان خود قهرمانان فوتبال " فلورنتیسم " بودند.

ج- فرانسه( بریتانی و نورماندی)

رفته رفته بازی  هارپاستوم كه از تمدن روم ریشه گرفته و بصورت" سوله" یا " چوله" در آمده بود رونق فراوان یافت و مردم به آن گرایش زیادی نشان دادند. در بازی " هارپاستوم" هدف بازیكنان بردن توپ به نقطه انتهایی زمین بازی قرار داشت. جالب آنكه طول زمین باندازه ای بزرگ بود كه در ابتدا و انتهای آن دو كلیسا و بین كلیسا، اماكن عمومی و مجاور آن دهات قرار داشته است، بازی چوله معمولاً روزهای یكشنبه بعد از ظهر پس از اتمام مراسم مذهبی برگزار می شد . زمان بازی و جزئیات رقابت دو طرف بازی در كارناوال ها به ثبت می رسید . در زمان كوتاهی بازی " سوله" سخت مورد پسند مردم بریتانی و نروماندی قرار گرفت . در تاریخ فوتبال چنین ثبت شده است كه این بازی در 16 اكتبر 1566 میلادی توسط سردار انگلیسی بنام " ویلیام فاتح" و بعد از جنگ " هستینگ" به انگلستان برده شد.

 

 

 

د- انگلستان

از سوی دیگر گروهی از مورخان معتقدند كه " امیل سووستر" كه از پیروان ویلیام فاتح بود، این بازی را بعد از جنگ" هستینگ" بانگلستان برده و آنرا رواج داده است.

در تاریخ 13 آوریل 1314 میلادی " ادوارد دوم" پادشاه انگلستان اعلامیه زیر را صادر و برگزاری فوتبال را منع كرد. متن اعلامیه چنین بود:

" چون سر و صدا و صدمات زیادی به علت خشونت مثل تنه زدن و هل دادن برای گرفتن توپ های بزرگ بوجود آمده از طرف شاه فرمان صادر شد كه خداوند این خشونت را منع كرده است و مجازات آن با زندان همراه خواهد بود. این ورزش، در آینده فقط می تواند در شهر انجام گیرد."

یكبار دیگر در تاریخ 12 ژوئن1349 میلادی دستور داده شد كه روزهای اعیاد ورزش تیرو كمال و پرتاب نیزه به جای بازی احمقانهفوتبال، انجام شود. ولی سرانجام به سال 1823 بود كه بالاخره فوتبال به صورت ورزش رسمی و امروزی درآمد و به این ترتیبفوتبال خود را از بازی را گبی بالاتر كشید.

در مورد جدا شدن فوتبال از راگبی اتفاق جالبی رخ داد. بدین معنی كه بازیكنی بنام" ویلیام الیس" توپی را كه در دستش قرار داشت به جلو برده و توپ را در داخل دروازه پرتاب كرد. این عمل باعث صرو صدای فراوانی شد و بدنبال آن " الیس" شروع به تدوین مقررات فوتبال و  راگبی را از یكدیگر جدا ساخت.

بعد از جدا شدن دو ورزش، فوتبال بامقررات مستقل در انگلستان به سرعت پیشرفت نمود و سازمان فوتبال انگلیس در سال 1863 تاسیس شد. با توسعه فوتبال در آن كشور فوتبال توسط ملوانان، سربازان، تجار، مهندسین، و حتی توسط كشیشان انگلیسی به خارج از انگلستان برده شد و مورد توجه مردم قرار گرفت.

بعد از انگلستان، دانمارك دومین كشوری بود كه در اروپا دارای سازمان ملی فوتبال شد.

تاسیس اولین باشگاه ورزشی در اروپا

در ایتالیا، یك عینك ساز اولین باشگاه را تشكیل داد. و شاهزاده" ساووی" اولین باشگاه ورزشی را تاسیس كرد.

تاسیس اولین باشگاه ورزشی در آمریكا جنوبی

دو برادر انگلیسی ساكن آرژانتین طی آگهی در روزنامه " بوینوس آیرس" خواستار تاسیس اولین باشگاه فوتبال در آرژانتین شدند و در اثر علاقه مردم به فوتبال در سال 1884 فوتبال در برنامه درسی دبیرستانی قرار گرفت.

اولین مسابقه بین المللی فوتبال

اولین مسابقه بین المللی بین دو كشور آرژانتین و اروگوئه و در سال1905 انجام شد. ولی قبل از این بازی در سال 1885 مسابقه بین آمریكای شمالی و كاندا انجام گردیده بود كه از لحاظ زمانی زودتر از مسابقه دو كشور آرژانتین و اروگوئه صورت گرفته است.

اولین كشور آسیایی دارای فوتبال

در منطقه آسیا، هندوستان اولین كشور آسیایی بود كه فوتبال را پذیرفت و یك نسخه از مقررات فوتبال در سال 1883 بآنجا رسید و در سال 1892 اولین مسابقه كاپ را برگزار كرد.

با اینكه ورزش در سطح وسیع و علمی، در بعضی از قاره های جهان شناسایی بین المللی نداشته است ولی فوتبال بر اثرعلاقه مردم بیش از صد سال است كه جای خود را در اكثر كشورها باز كرده است.

ادامه دارد ...


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:فوتبال,تاریخچه,پیدایش,ورزش,
ارسال توسط mehdi

 

آلبوم افتخارات عابدزاده در فوتبال ایران

 

عابدزاده دروازه بان بزرگ تاریخ فوتبال ایران در دیدار بین دو تیم فوتبال پرسپولیس و بایرن مونیخ آلمان رسماً از فوتبالخداحافظی کرد. هر چند او سال هاست که از فوتبال به دور است اما به هر حال با هم به مرور زندگی ورزشی او می پردازیم.

* 4/3/1345 تولد در آبادان، صدور شناسنامه، چهار روز بعد!

* مهر 1362: کسب قهرمانی اصفهان با تیم «تام» در هفده سالگی

* مرداد 1364: اولین حضور در لیگ کشور با تیم منتخب اصفهان در لیگ استانی قدس

* 26/11/1364: اولین بازی ملی با تیم ملی ب برابر تیم ملی فوتبال درمانی در مسابقات جام بین المللی دهه فجر

*دی ماه 1365: قهرمانی با تیم فوتبال منتخب اصفهان در دومین دوره از مسابقات فوتبال لیگ استانی قدس

* 8/12/1365: اولین بازی ملی برای تیم ملی الف مقابل تیم ملی کویت در مسابقات مقدماتی المپیک 1988

 

 

سئول

* تیر 1366: حضور در تیم فوتبال ژاندارمری تهران برای گذراندن خدمت مقدس سربازی

* تابستان 1368: بازگشت به اصفهان و حضور دوباره در تیم فوتبال تام اصفهان

* اردیبهشت 1369: عزیمت به تهران و حضور در تیم فوتبال استقلال تهران و کسب قهرمانی لیگ کشور با آبی پوشان در روز چهارم خرداد 69

* مهرماه 1369: قهرمانی با تیم ملی در بازی های آسیایی 1990 پکن، با مهار سه ضربه پنالتی برابر کره شمالی در فینال

* مرداد ماه 1370: قهرمانی با تیم استقلال در مسابقات فوتبال جام باشگاه های آسیا بعد از پیروزی دو بر یک برابر لیائونینگ چین

* بهمن ماه 1370: قهرمانی با تیم استقلال در مسابقات فوتبال جام باشگاه های تهران

* اردیبهشت 1372: بازگشت به اصفهان و حضور در تیم فوتبال سپاهان اصفهان برای ادامه دوران فوتبال

* فروردین 1373: حضور در تیم فوتبال پرسپولیس برای ادامه فوتبال در دوران مصدومیت، اولین بازی برای پرسپولیس را روز 2 دی ماه سال 1373 برگزار کرد.

 

 

*دی ماه 1374: قهرمانی در مسابقات فوتبال لیگ پنجم آزادگان با تیم پرسپولیس رکورد هجده بازی و پنج گل خورده!

* تیرماه 1376: قهرمانی در مسابقات فوتبال لیگ ششم آزادگان با تیم پرسپولیس بعد از پیروزی سه بر صفر برابر استقلال

* آذر ماه 1376: صعود با تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه بعد از مساوی با تیم ملی استرالیا

* تیرماه 1377: انجام هفتاد و هشتمین و آخرین بازی ملی در مسابقات فوتبال جام جهانی 1998 فرانسه

* خرداد ماه 1378: قهرمانی با پرسپولیس در لیگ هشتم آزادگان

* تیر ماه 1378: قهرمانی با پرسپولیس در جام حذفی کشور

* اردیبهشت 1379: قهرمانی با پرسپولیس در لیگ نهم آزادگان

 

 

 

 

 

 

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:فوتبال,عابدزاده,افتخارات,,
ارسال توسط mehdi

 

 

   باز شکست تیم قرمز شده

 موی همه قرمزی ها وز شده 

 

 باز سوراخ شد تور دروازه شان

 قلب همه شان ولز و جز شده

 

 تیری که آرش رها کرد کنون

 باعث اشک همه قرمز شده

 

 باز گنه کار شد این داوری

 برد قرمز هم دیگه هرگز شده

 

 شعرشکستش را(رها)چون سرود

 غصه قرمز چنان دز شده 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:پرسپولیس,استقلال,شعر,باخت,قرمز,,
ارسال توسط mehdi

پرسپولیس

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

 هرجا سخن از پرسپولیس است

دهان استقلال سرویس است . . . !

*

www.football12.loxblog.com
*

 

پرسپولیس یعنی هواداران عاشق داشتن

پرسپولیس یعنی گل سرخ و شقایق کاشتن

ادامه مطلب ...

*

استقلال

::::::::::::::::::::::

 

.این روزها همه پرسپولیس رو گل باران میکنند ! شما چطور !!؟

*

www.football12.loxblog.com
*

قرمز های زمونه رو دارن یه جا دار میزنن

به جای عکسشون تو قاب یه عکس خیار میزنن

تیم ما قهرمان میشه هم تو ایران هم آسیا

تو گوش پرسپولیسی ها سیلی آبدار میزنن

کاشانی چی شد؟ قطبی کجاست ؟

هیچی یه جا نشستن و دارن با هم زار میزنن

استقلال قهرمانه و پرسپولیس هم که سوراخه

آبی های محلمون دارن اینو جار میزنن

کاشانی میره خونشون قطبی میره پیش زنش

توی روزنامه واسشون خدا نگهدار میزنن

*


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:اس ام اس,پرسپولیس,استقلال,قرمز,آبی,
ارسال توسط mehdi

احمدرضا عابدزاده؛ عقاب آسیا



تو گویی در ملبورن زاده شد! شاید هم زاده شد تا در ملبورن باشد. اصالتاً هر کجا نامش شنیده می شود فوتبالدوستان جملگی به یاد ملبورن می افتند و آن خنده های دوست داشتنی.

احمدرضا عابدزاده در سوم خردادماه سال 1345 در شهر آبادان به دنیا آمد. البته آبادان تنها زادگاه او محسوب می شود چرا که او بزرگ شده اصفهان است. اگرچه همه فوتبالیست های هم نسل عابدزاده و قبل از او فوتبالشان را از کوچه و خیابان و زمین های خاکی شروع کردند اما اولین احمدرضا را به صورت رسمی می توان تیم هلال احمر اصفهان دانست که اتفاقاً این دروازه بان اسطوره ای موفق شد در مهرماه سال 1362 در حالی که فقط هفده سال داشت اولین قهرمانی اش را با این تیم جشن بگیرد.

پس از آن در مردادماه سال 1365 بود که احمدرضا اولین حضورش را در لیگ کشور با تیم منتخب اصفهان در لیگ آستان قدس تجربه کرد و در همین سال هم موفق شد همراه با تیم ملی «ب» مقابل رومانی حاضر شود. در دی ماه سال 65 احمدرضا برای دومین بار طعم قهرمانی را چشید. اینبار با تیم تام اصفهان و البته در همین سال اولین بازی رسمی او هم همراه با تیم ملی مقابل کویت در بازی های مقدماتی المپیک 88 رقم خورد. سال 1366 عابدزاده برای انجام خدمات سربازی به تیم ژاندارمری تهران رفت و پس از دو سال در سال 1368 مجدداً به تام بازگشت.

حضور در استقلال

احمدرضا عابدزاده با جسازت مثال زدنی اش موفق شد پله های ترقی را دوتا یکی طی کند. سال 1369 نقطه عطفی در زندگی ورزشی احمدرضا بود چرا که او در این سال به استقلال تهران پیوست و با این تیم به مقام قهرمانی کشور رسید. قهرمانی با استقلال تهران از یک طرف و آشنایی و ازدواج با همسرش که اتفاقاً او نیز اهل اصفهان بود، سال 69 را به سالی پرخاطره و سرنوشت ساز برای عابدزاده بدل کرد، ضمن آنکه مهرماه سال 69 عابدزاده به همراه تیم ملی قهرمان مسابقات آسیایی شد و در پکن، در بازی فینال مقابل کره شمالی با مهار سه پنالتی به ستاره میدان بدل شد و نام پرافتخارش را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت.

اما- کلکسیون افتخارات عابدزاده تمام ناشدنی بود. قهرمانی در جام باشگاه های آسیا در سال 1370 را می توان یکی دیگر از افتخارات دوران طلایی عابدزاده دانست ضمن آنکه در بهمن ماه همین سال وی موفق شد با تیم استقلال به قهرمانی لیگ باشگاه های فوتبال تهران برسد. پس از این قهرمانی، او یک فصل دیگر هم با لباس آبی در تیم استقلال تهران بازی کرد و پس از آن مجدداً به اصفهان برگشت و یک فصل درون دروازه سپاهان ایستاد.

عالیجناب سرخ پوش



فرودین ماه سال 1373 عابدزاده که حالا به چهره ای محبوب و دوست داشتنی برای فوتبالدوستان تبدیل شده بود یکی از خبرسازترین بازیکنان آن روزها شد و در حالی که به شدت از مسئولان وقت باشگاه استقلال دلگیر بود راهی تیم پرسپولیس شد ... گویا سران باشگاه آبی او را که با تیم استقلال مصدوم شده بود رها کرده و حتی حق و حقوقش را هم پرداخت نکرده بودند اما امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تقبل هزینه های درمانی احمدرضا و پی گیری درمان مصدومیت او عابدزاده را از بلاتکلیفی و سردرگمی نجات داد ...

عابدزاده پس از پیوستن به پرسپولیس به دلیل همین مصدومیت 9 ماه از میادین فوتبال دور بود اما در دی ماه همان سال موفق شد اولین بازی اش را با پیراهن پرسپولیس مقابل ملوان انجام دهد.

پس از آن عابدزاده به یک پرسپولیسی دوآتشه بدل شد چرا که به خاطر بازگشت دوباره اش به میادین و فوتبال، خودش را مدیون عابدینی مدیرعامل پرسپولیس می دانست.



او اولین قهرمانی اش با پرسپولیس را در دی ماه 74 در لیگ پنج آزادگان به دست آورد و در همان سال هم موفق شد یک رکورد تاریخی از خودش برجای بگذارد. «8 بازی بدون گل خورده» که این رکورد بی نظیر همچنان پابرجاست و هیچ کدام از دروازه بان ها موفق به جا به جا کردن این رکورد نشده اند.

بار دیگر در تیرماه 76 و در لیگ ششم آزادگان پرسپولیس در حالی که عابدزاده را درون دروازه اش داشت موفق به تکرار مقام قهرمانی شد، ضمن آنکه در این سال پرسپولیس با نتیجه 3 بر صفر رقیب دیرینه اش، استقلال را شکست داد.


حماسه ملبورن

آذرماه 76 و صعود به همراه تیم ملی به جام جهانی هم برای عابدزاده و هم برای مردم ایران به یادماندنی ترین حضور عقاب در درون دروازه بود ... سنگربان موفق آن روزهای تیم ملی با وجود مصدومیت در بازی با استرالیا و ژاپن از جان و دل مایه گذاشت و خاطره انگیزترین عکس العمل ها را درون دروازه نشان داد و نهایتاً در تیرماه سال 77 دروازه بان اسطوره ای تیم ملی آخرین بازی ملی (هفتاد و هشتم) خود را در مقابل آلمان انجام داد و از تیم ملی خداحافظی کرد. ضمن آنکه در خرداد ماه سال 78 موفق شد بار دیگر با پرسپولیس به قهرمانی لیگ آزادگان برسد.



سال 79 آخرین سال حضور عابدزاده در میادین فوتبال بود که با قهرمانی پرسپولیس در لیگ نهم آزادگان به پایان رسید و پس از آن عابدزاده دستکش هایش را آویزان کرد و رفت تا به جرگه مربیان بپیوندد...

عقاب در جدال با زندگی  

متاسفانه مدتی بعد از خداحافظی عابدزاده از فوتبال اتفاق ناخوشایندی رقم خورد خبری که همچون بمب منفجر شد و دل فوتبالدوستان را به لرزه افکند، گذر عقاب به بیمارستان کسری افتاده بود، احمدرضا و بیماری؟!

حتی یادآوری آن روزها نیز دل را به درد می آورد هزاران نفر از دوستداران عابدزاده راهی بیمارستان شده بودند. همگان دست به دعا بودند اما ... روزها و شب های سخت سپری شد عقاب شکست ناپذیر بود و این را بارها و بارها ثابت کرده بود و اینبار هم با دعای خیر دوستدارانش نه تنها صحت و سلامتش را به دست آورد بلکه با همان جسارت همیشگی و همت و تلاش شبانه روزی موفق شد بار دیگر و اینبار با لباس مربیگری به فوتبال بازگردد. بازگشت دوباره عابدزاده با تیم پرسپولیس رقم خورد او در کنار قطبی استارت زد و مربی گلرهای پرسپولیس شد. روزی که کرانچار سرمربی پرسپولیس شد، عابدزاده هنوز هم با همان سمت بر روی نیمکت قرمزها می نشست. این روزها عابدزاده حال و روز خوشی ندارد، دلش گرفته است، توقعاتش برآورده نشده است فکر نمی کرد بازگشت دوباره او به تیم محبوبش چنین پایانی داشته باشد چرا که با آمدن دایی به پرسپولیس عابدزاده بار دیگر خانه نشین شد. البته کمیته انضباطی رای به بازگشت عابدزاده داده است.

ناگفته از خصوصیات اخلاقی عابدزاده  

احمدرضا عابدزاده در دوران بازیگری اش بسیار باهوش، مطمئن و خونسرد بود، اعتماد به نفسی مثال زدنی داشت به گونه ای که وقتی درون دروازه می ایستاد هیچ دغدغه ای بابت دروازه به دل هیچکس راه نمی یافت. بسیاری از بازیکنان تیم ملی هم دوره او، بارها گفته اند که در بازی با استرالیا اکثر بچه ها خودشان را باخته بودند و تنها کسی که به ما روحیه می داد و هیچگاه خودش را دست کم نمی گرفت عابدزاده بود که با آن حرکات خارق العاده و مثال زدنی اش هم روحیه ما را بالا می برد و هم بازیکنان حریف را تضعیف روحیه می کرد. او در مدیریت تیم فوق العاده بود و می توانست به راحتی تیمش را از بحران خارج کرده و به بالاترین درجه اعتماد به نفس برساند. بسیار محبوب و متین و خیرخواه بود و هنوز هم همه از او به عنوان عقاب آسیا یاد می کنند.

به جرات می توان گفت احمدرضا عابدزاده یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال ایران است. 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:عابد زاده,احمد,رضا,پرسپولیس,استقلال,,
ارسال توسط mehdi

سلام امروز براتون چندتا پس زمینه فوتبالی گذاشتم .

farapix com 2d8630874f163dd9862d3b03e0681737 football wallpapers 022 بکگراند های زیبا با موضوع فوتبال 2011

والپیپر فوتبالی

farapix com 1aea886a1ae950005bd5280f60330c59 football wallpapers 032 بکگراند های زیبا با موضوع فوتبال 2011

farapix com 5145781d34b54ed540957710400e851a football wallpapers 042 بکگراند های زیبا با موضوع فوتبال 2011

 

 

 

farapix com 533b58fb719d24fde54049e71efd7bba football wallpapers 052 بکگراند های زیبا با موضوع فوتبال 2011

 

farapix com 0b7f3909939cefba47a9b3c7a52fe5e9 football wallpapers 062 بکگراند های زیبا با موضوع فوتبال 2011

 

farapix com 0482cc8adefee2691834ee063eb26d68 football wallpapers 072 بکگراند های زیبا با موضوع فوتبال 2011

پس زمینه فوتبال

farapix com 421e7a13d8f8096f6267b74f6ab2089b football wallpapers 082 بکگراند های زیبا با موضوع فوتبال 2011


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:عکس,والپیپر,فوتبال,پس زمینه,,
ارسال توسط mehdi

 

فینال جام حذفی در شیراز

 


هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر اعلام کرد، دیدار نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می‌شود.

 


 

 

استقلال - شاهین

 

هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر اعلام کرد، دیدار نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می‌شود.

نشست هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر برای تعیین محل برگزاری دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور با حضور کلیه اعضا امروز یکشنبه در محل سازمان لیگ برگزار و طی آن مقرر شد محل برگزاری این بازی تغییر نکند.

براساس اعلام سایت رسمی فدراسیون، با تائید هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر و با توجه به اعلام قبلی این سازمان مبنی بر میزبانی ورزشگاه حافظیه شیراز در دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های استقلال تهران و شاهین بوشهر، هیئت رئسیه سازمان لیگ برتر اعلام کرد این دیدار در زمان و مکان اعلام شده قبلی یعنی روز پنجشنبه 25/12/90 راس ساعت 15 برگزار خواهد شد و هیچگونه تغییر زمانی و مکانی در این باره اعمال نخواهد شد.

پیش از این از سوی مسئولان باشگاه شاهین بوشهر اعلام شده بود که دیدار نهایی جام حذفی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود. محمدپور مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر از دریافت نامه ای خبر داده بود که سازمان لیگ اعلام کرده بود دیدار فینال در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:استقلال,شاهین,جام,حذفی,فینال,لیگ,برتر,
ارسال توسط mehdi

سلام از این پس در موبایل خود پیامک های ارسال از این وبلاگ رابخوانید!

شما میتوانید با عضویت در وبلاگ football 2012 history علاوه بر دریافت پیامک و ایمیل هرهفته در قرعه کشی یک کارت شارژ ایرانسل یا همراه اول شرکت کنید.

هر هفته دو نفر برنده خواهند شد.

 برای اطلاعات زیادتر

اینجا کلیک کنید.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر





تاریخ: شنبه 6 اسفند 1398برچسب:,
ارسال توسط mehdi

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 538
بازدید کل : 205153
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما

پرتال جامع فرهنگی اطلاع رسانی راسخون